Yanlış Tasarımcıyı Görevlendiriyorsunuz

Koleksiyon Blogger

image

Tasarımcılar konusu çok uzun. Bu konuda “modern fıkralar” bile üretilmiş durumda. İşte tercüme ettiğimiz bu metin de, üç aşağı beş yukarı (yer yer çok acımasızca) bunu anlatıyor. Okuyalım, belki kendimizle ilgili bir şeyler bulmamız mümkün olur:

“Zeki, akıllı, deneyimli, hızlı, risk alabilen, obsesif, çalışkan, müthiş bir portfolyo sahibi bir tasarımcı görevlendirmek istiyorsunuz. Ha ha! Ne hata. Tabii siz tasarımcı olmadığınız için tasarımcılara ilişkin böyle düşleriniz olabilir.

İyi de size bir tasarımcı gerek. Internet? Eleman ve kariyer sayfaları? Öyle çok tasarımcı kimliğine bürünmüş farklı konularda birikimleri olan eleman var ki etrafta, işiniz çok zor. Birçoğu kendine “Ürün Tasarımcısı”, “Görsel Tasarımcı” gibi havalı isimler de takmışlar.

Tasarımcınızı seçerken kendinize pixel manyağı olmuş, bilgisayar bağımlısı birini seçmeyin. Öyle bir şey yaparsanız emin olun ki bir yerine üç tasarımcı çalıştırmak zorunda kalırsınız. Bu hatayı birçok şirket yapar ama bu karmaşadan çıkmak çok zor değil.

Bütün iş elinde “yaratıcı” anahtarını tutan tasarımcıyı bulmakta. Bunlar genelde matematik dahisi filan değillerdir, ya da son kitapları okumuş olmaları gerekmez. Akılları uçar kaçar (iyi anlamda canım), kontrol edilmeleri zordur. Kareye yakın formatta 350×250 bir bannerden yuvarlak bir banner elde edebilirken aslında sınırları da hiç zorlamazlar. “Yaratıcı problem çözümleyici” . Burada anahtar doğal bir yaratıcı insan yakalamakta.

Bu beş nokta doğru tasarımcıyı bulmanıza yardım edecek:

1. Bu tasarımcı olabilecek en yaratıcı çözüm için kendini adamış mıdır?

Mesela bir web tasarımcısı, tasarlamakla mı yoksa kod yazmakla mı daha fazla vakit geçiriyor? Genelde ikisini de yapanlardan uzak durum. Kodları herkese yazdırabilirsiniz ama tasarımın doğrusunu ancak iyi tasarımcı bulacaktır. O tasarımını geliştirmek ve işinize en yarayacak çözümü bulmak için uğraş vermelidir. Bir tasarımcıyı bırakın tasarlasın.

2. Bu tasarımcı farklı görüş açılarından iş üretebiliyor mu?

Portfolyodan belli olur bu sorunun cevabı. Hep aynı tür işler ama renkler ve yerleşimler biraz farklıysa, kendini tekrarlıyor tasarımcınız. Siz ise kendine özgü bir dili olan ama değişik gereksinimlere göre de bambaşka işler üretebilecek birini arıyorsunuz unutmayın.

3. Bu tasarımcı genel kullanıcı sorunlarına yeni çözümler bulabilir mi?

Diyelim ki i-phone uygulaması tasarlıyor. Hep aynı alt etkinleştirme bandı üzerine mi tasarım kuruyor yoksa çok daha pratik ve yeni bir yol bulabilir mi?

4. Bu tasarımcı kurumsal yaratıcılıkla ilgili bir çalışma içinde bulunmuş mu?

Kurumsallık yaratmış mı demiyoruz dikkat edin. Kurumsallık içinde çalışabilmiş mi? Bir kurumun görsel diline ayak uydurabilmiş, heveslerini kurumun çıkarları üzerinde tutmamış ve kurumsal kurallara rağmen iyi iş üretebilmiş mi?

5. İlhamlarının nereden geldiğini sorun. 

Behance, The Cool Hunter gibi sitelerden bahsediyorsa bir durun. Seyahat, spor, otomobil kullanma, surf, yürüyüş, insanları seyretme gibi merakları yoksa, hayattan kopuktur o. Bilgisayar dünyası dışına çıkabilen bir tasarımcının beyni de beslenir.

Dikkat edilecek iki nokta daha:

Yaratıcı Yönetmen, Sanat Yönetmeni, Ürün tasarımcısı, Mekan Tasarımcısı gibi bir çok değişik görevlendirme isimleriyle kendilerini taçlandırmış kişiler tanıyacaksınız. Bu isimler sizi ilgilendirmiyor. Görsel yönetmen denen kişi, yeni bir şeyler mi üretiyor? Bilgisayar teknolojilerinden yararlanıp görsel mi seçiyor? Bu günlerde herkes bir şeyler tasarladığını söylüyor. Sorduğunuzda ünvanlarından değil de ürettiklerinden bahsetseler çok iyi olur.

Konuşarak kendini satanlara da dikkat. İyi konuştukları için kimseye tasarımcı olarak bakmayın. Ancak ürettikleri işlerden yola çıkarak karar verebilirsiniz. En harika yaratıcı tasarımcılar iyi dinleyenlerdir, çok konuşanlar değil.

Uyarılara dikkat: “İyi al ya da ikinci kez al.”

Pin It

BU MAKALELER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR