Pekmezi herkesten farklı yap sinek Bağdat’tan gelir!

Arman Kırım

MANTI HEP KIYMALI MI KALACAK
Bizim mahallede ünlü bir mantıcı var. Menüsünde olanlar şunlar: Kıymalı mantı, peynirli ve bir de kıymalı çiğ börek… Şimdi yapsın istediği kadar pazarlama, dağıtsın buzdolabı mıknatısları, bakalım azalan müşteriler artacak mı? Yahu bu mantı ve çiğ börek memlekette kaç yıldır yenir? Siz diyin 75, ben diyeyim 150 yıl. İnsan düşünüyor, bu kadar zaman geçti de neden bir Allah’ın mantıcısı bunlara yeni çeşitler eklemeyi düşünmedi? Mesela kaşarlı mantı, küflü peynirli, İzmir tulumlu, köz patlıcanlı, karidesli? Ya da sebzeli çiğ börek, patlıcan ezmeli, deniz mahsulü vs. Bunları bir de cillop gibi lezzetli yapsın. İşte şimdi sizin mantıcınız ürün innovasyonu yapıyor. Artık bu ürünler tüketiciye çok farklı bir hikâye anlatır hale geliyor. Eğer sizin bulunduğunuz bölgedeki müşteriler bu tür yeni yemeklere açık insanlarsa (ki bu çok önemli bir husus) kimse merak etmesin, o mantıcı dükkânı dolar. Yoksa istediği kadar apartmanlara broşür dağıtsın, hiçbir işe yaramaz.

KISSADAN HİSSE
Üründen ayrı bir süreç olarak tasarlanan ve uygulanan eski reklam ve pazarlama dönemi son günlerini yaşıyor. Bir an önce uyanın. Yapmanız gereken şey, pazarlamayı içinde barındıran ve müşteri için önemli bir değer ifade eden innovatif ürün ve iş modelleri tasarlamak. Bunu yaptığınız zaman pazarlama ve markalaşma diye etkinliklere hiç ihtiyacınız kalmaz. Kaldı ki bugün artık geleneksel pazarlamayla piyasa payınızı bir veya iki puan arttırabilirsiniz. Ama bakın iTunes ve iPod müzik perakende piyasasının yüzde 75’ini ellerinde tutuyor.

* Prof. Dr. Arman Kırım’a paylaşımı ve katkılarından dolayı çok teşekkür ederiz.

Kaynak:
http://www.turkiyegazetesi.com.tr 
http://www.armankirim.com

Sayfalar: « Önceki | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Pin It

BU MAKALELER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR