Pekmezi herkesten farklı yap sinek Bağdat’tan gelir!

Arman Kırım

İNTERNETİN ETKİSİ!
New York’ta yayınlanan ünlü iş dergisi Inc., her yıl ülkede en hızlı büyüyen 500 firmayı yayınlıyor. 2008 yılı 500 listesinde yer alan şirketlerin yarısı, 11 Eylül 2001’den sonraki birkaç ay içinde kurulmuşlar ve tek kuruşluk reklam yapmamışlar. Hadi buyurun… Hani en etkili reklam kriz döneminde yapılan reklamdı? İşin sırrı şu: Sen pekmezi herkesten farklı yap, sinek Bağdat’tan gelir. Bir de elbette 2000’li yıllarda şöyle farklı bir gelişme oldu. Bloglar, web, sosyal ağlar gibi eskiden hiç tanımadığımız iletişim kanalları ortaya çıkmaya başladı ki şirketlerin de, onların reklamcılarının da işleri bir hayli zorlaştı. Artık insanlar birbirleriyle paylaşmak isteyecekleri hikâyeler içeren ürünler görmek istiyorlar. Peki, bunu nasıl yapacaksınız? Reklam ajansınız tarafından üretilen çakma hikâyelerle mi? Kim yer? Geçti Bor’un pazarı, sür eşeği Niğde’ye. Artık reklam ve marka yoluyla pazarlama çağının son günlerini yaşıyoruz. Ona göre vaziyet almanızın zamanı geldi. Sadece sizin değil, reklam ajanslarının da.

YENİLENİRSENİZ, PAZARLAMAYA GEREK KALMAZ
Bugün artık rahatlıkla söyleyebiliriz ki eski pazarlama ve reklam dönemi son günlerini yaşıyor. O yüzden şirketlerin bir yeni marka inşa etmek için innovatif ürünler ve iş modelleri geliştirmeleri gerektiği gerçeğine bir an önce uyanmaları lazım. Eğer bunu yapabilirseniz markalaşmak ve pazarlama için uğraşmanıza gerek kalmaz. Eski ve artık işlemeyen reklam ve pazarlama modellerini unutun, pazarlamayı kendi içinde taşıyan yenilikçi ürünler ve yenilikçi iş modelleri geliştirin. Simit Sarayı markası reklam ve pazarlamayla mı bu kadar güçlendi? Nasıl oldu da Koton tek bir kuruş pazarlama ve marka yatırımı yapmadan ülkenin en başarılı markalarından oldu? Zara hayatında hiç reklam ve pazarlamayla uğraşmadı. Google hiç reklam yapmadı. Facebook’un ilanını nerede gördünüz? iPad’ın reklama mı ihtiyacı vardı? Ya iPhone’un? Veya sizlere bu sayfada öykülerini anlattığım onlarca iş modeli yaratıcısı şirketin?

Artık bambaşka ve çok güçlü müşteri kitleleriyle karşı karşıyasınız. Çok farklı talepleri ve ihtiyaçları olan, iletişim ağları çok güçlü müşterilerle. Eskinin üret-sat, satışa da reklam ve pazarlamayla gaz ver dönemi sona erdi. Ürününüz veya iş modeliniz bu yeni tüketiciye, özgün hikâyeler anlatmalı. Anlatmalı ki onlar da bunu çevreleriyle paylaşmaya değer bulmalı. Kocasının kafasına dev gibi vazo vurmaya kalkan kadın ne hikâye anlatıyor ki insanlar bunu dostlarıyla paylaşsın. Bundan böyle şirketlerin üretim, tasarım ve pazarlama birimleri birlikte çalışmak zorunda. Ürün ve iş modeli de karşılanmamış ihtiyaçları karşılamak zorunda. Bakın o zaman ne reklama ihtiyaç kalır, ne de pazarlamaya.

Sayfalar: « Önceki | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Sonraki »
Pin It

BU MAKALELER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR