Pekmezi herkesten farklı yap sinek Bağdat’tan gelir!

Arman Kırım

REKLAM SATTIRIYORDU
Ancak o dönemin üretim teknikleri ürünleri sürekli yenilemeye imkân vermiyordu. Tabii bu esnada birer birer rakipler türüyor, ürünün benzerini üretmeye başlıyorlardı. Bu noktada da marka önemli bir rol oynadı. Bu kargaşa arasında kimin güvenli olduğunun mesajını iletme görevi görüyordu. Ama yıllar içinde kendilerini yenileme becerisi gösteremeyen şirketler (ki şirketlerin neredeyse tümü) haliyle içinde hikâyesi olan ürünler de üretemiyordu. Üstelik toplam kalite devrimi sayesinde tüm rakiplerin mal ve hizmetleri de benzer hale gelince o zaman reklamcılara gün doğdu. İnnovatif, yani kendi içinde anlatmaya değer bir hikâyesi olmayan şirketler, ürünlerine hikâye katmak için reklam ajanslarının kapılarını çalmaya başladılar.

REKABET 2000’DE COŞTU
Reklamcılara gün doğmuştu ama hikâyesi olmayan bir ürüne nasıl hikâye katılabilirdi? Yalanla mı? Bu kez reklam vereni ikna etmek için bir sürü anlaşılmaz marka terimleri üretildi, duygular muygular abuk sabuk bir sürü kelam ortada dolaşmaya başladı. Ayrıca bir de mecra sayısı artmış, geniş kitlelere ulaşmak neredeyse imkânsız hale gelmişti. Bugün ABD’nin en popüler TV istasyonunun en popüler prime-time şovu, toplam izleyici kitlesinin ancak yüzde 2’sine ulaşabiliyor. 2000’li yıllardan sonra bambaşka gelişmelere de şahit olduk ki bunlar da markanın önemini düşürüyor, reklamın son günlerine işaret ediyordu.

Sayfalar: « Önceki | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Sonraki »
Pin It

BU MAKALELER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR