Pekmezi herkesten farklı yap sinek Bağdat’tan gelir!

Arman Kırım

MARKALAŞMANIN KISA TARİHÇESİ
Markalaşma döneminin neden artık sonlarına yaklaştığımızı iyi anlayabilmeniz için bu kavramın dünden bugüne çok kısa bir tarihini anlatayım…

Markalaşma dediğimiz kavram esasen Sanayi Devrimiyle birlikte ortaya çıktı. Daha doğrusu, ilk seri üretim arabayı yapan Henry Ford’un başlattığı ve tüm 20’nci yüzyıl boyunca süren “seri üretim” döneminde ortaya çıktı. O dönemlerde kurulmuş olan şirketler genelde, kendi hikâyesi olan innovatif ürünlerle piyasaya çıkıyorlardı. Seri üretim demek aynı üründen çok fazla adette üretmek olduğundan, bu ürünlerin geniş kitlelere duyurulması şarttı. Ama o zamanlar kulaktan kulağa veya ağızdan ağza pazarlama yapmaya, yani bir ürünle ilgili hikâyeyi başkalarıyla paylaşmaya uygun iletişim mecraları yoktu. İşte reklamcılar bu ihtiyacı karşılamak için ortaya çıkmaya başladılar: Ürünün zaten var olan hikâyesini kitlelere anlatmak.

Sayfalar: « Önceki | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Sonraki »
Pin It

BU MAKALELER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR