Pekmezi herkesten farklı yap sinek Bağdat’tan gelir!

Arman Kırım

MARKA TARİH OLACAK!
Marka uzun yıllar pazarlamanın çok önemli bir kavramı olarak kaldı. Ama bugün piyasaların gelmiş olduğu durum artık öyle ki önümüzdeki yıllarda muhtemelen marka kavramı ya tamamen yok olacak, ya da o kavramın yerine çok daha içerikli, farklı bir kavram gelecek. Ama ne var ki bugün bir reklamcıyı dinleyecek olursanız, size markanın neden önemli olduğu konusunda şunları anlatacaktır. Efendim, bir ürün sadece fiziki bir ürün olmanın ötesinde de değer taşır. Bir fincan kahve, bir fincan kahve değildir. Kahveyi kahvehanede içersen fiyatı başka, kafede başka, Starbucks’da başkadır. Bir araba, fiziki bir ürün olmanın ötesinde müşteri için bir değer taşır. İşte marka bu aradaki fiyat farkını yaratan şeydir.

MERCEDES SADECE ZENGİNLİK Mİ DEMEK?
Mercedes oldum olası kaliteli, sıra dışı malzemeler kullanan ve innovasyon yapan bir marka olagelmiştir. Hep bir hikâyesi vardır.

Bu hikâye bazen doğru olmakla birlikte artık büyük ölçüde palavra haline gelmiştir. Evet, Mercedes marka otomobil sadece fiziki bir araç değildir. Benzer özellikli araçlara kıyasla çok daha yüksek fiyata satılmaktadır. Aradaki fark, yüzyıl boyunca yaratılıp beslenmiş olan markaya bağlıdır ve bu marka müşteri açısından ekstra para ödemek için gerçekten de ekstra bir değer önerisi taşır. Neden mi? Bakın Mercedes’in önündeki yıldız var ya, o çok değerli bir şeydir. Zengin biriysen ve etrafa kalantor olduğunu göstermek istiyorsan ne yaparsın? Ya cüzdanının içini tomarla para ile doldurup iki elinle açarak çarşıda göstere göstere yürürsün. Ama bu hem ayıp hem de tehlikeli bir hareket olur. Ya da onun yerine önünde yıldızı olan bir Mercedes’e bindin mi, fakir zengin belli olur. Hatta öyle ki Anadolu’da müteahhitler mutlaka Mercedes almak isterler çünkü malzemecinin dükkânının önüne park ettiniz mi birden bire veresiye şansınız artar.

Sayfalar: « Önceki | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Sonraki »
Pin It

BU MAKALELER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR