Mimar İmzaları

Koleksiyon Blogger

koleksiyon030

Charles-Édouard Jeanneret’in (bilinen adiyla) Le Corbusier’in imzasında, “L” harfinin baslangıç darbesinin bir sütuna, “C” harfinin uçan hareketinin ise bir dam çatısına benzedigi çok aşikâr. Bu ikisi tespit de Vers une Architecture adlı kitabındaki “Mimarinin Beş Noktası” bölümünden iyi bilinen birinci ve beşinci noktalar. Netlikle ortaya konmuş ilk “r” harfi, paslanmaz çelik aşkını, ikinci rahat ve pasaklı “r” harfi izler ki bu da, o ünlü sözlerini hatırlatır: “İskemleler mimariyi, kanepeler burjuvayi simgeler.”

Le-Corbusier

Tadao And, o kadar yalın ve yalnız duruyor ki “ben bir süper starım, tek bir isim imzamı farkettirmeye yeter, tıpkı Cher gibi” dercesine. Sadece soyadının 4 harfinden mürekkep bir imzaya sahip. Soyadının son harfi olan “o”nun hafifçe diğerlerinden ayrılması, aslında olmaması gerekirken n’in üzerine konan nokta, bunlar hep Tadao Ando göndermeleri işte.

Tadao-Ando

Bu imza Renzo Piano’ya ait. Bilmeyen birisinin anlaması imkânsız. Doktor imzalarına benziyor. İki taraftan sıkıştırılarak ortada toplanmış çizgiler, sadece kavisle biterken konan 2 nokta.  Asıl bilmemiz gereken, imzanın sonundaki iki nokta, Mısır hiyerogliflerine bir gönderme; özellikle, yılan Tanri “Apophis” ve Kaos Tanrısı’na. Binalarının net ve sakin çizgileri göz onune alındığında oldukça ironik bir durum bu.

Renzo-Piano

Bu imzanın da kime ait olduğunu tahmin etmek nerede ise imkânsız duruyor. Sonu Texas’la mı bitiyor acaba? Richard Meier’in  tamamen sallapati oluşturduğu imzası, altta uzanan beceriksiz gülümseme çizgisi ile gerçekten nevi şahsına münhasır duruyor. Daha çok başkalarının teorileri üzerine kurduğu yapısal konseptleri ile tanınan Meier’in imzasını, ona yakıştıramayan da çok.

Richard-Meier

Pin It

BU MAKALELER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR